Håll utkik efter Sveriges mjukaste kavalleri i sommar!

Vi har många anledningar att välja svenskt. Inte bara för att det smakar gott och gör gott, utan för att det är viktigt på riktigt. Att handla svenskt innebär en ökad trygghet för oss alla, i oroliga tider såväl som i lugna tider. Det trycker vi extra på, i årets sommarkampanj som snart går live.

Efter en längre tid när innehållet i plånboken inte räckt till lika mycket i affären är det lätt att snegla på prislappen istället för ursprunget på varorna i affären. Men det lika viktigt, om inte ännu viktigare, att vi fortsätter att handla svenskt.  

Genom att välja den svenska varan bidrar vi till att bönder och livsmedelsproducenter, djurhållare och spannmålsodlare, förädlare och innovatörer, kan fortsätta sitt arbete med att sätta svensk mat på menyn hemma hos oss alla.  

För det vi odlar och producerar när förutsättningarna är som bäst, är också det vi har kvar när det är som värst. En stark svensk matproduktion är en stor, viktig och given del av vårt totalförsvar. Det får vi inte glömma bort. Inte heller konsumenterna ute i landet.  

Om detta berättar vi i LRFs kampanj ”Från Sverige. För Sverige.” Vi började förra året, och vi fortsätter i år med en starkare framtoning. Två medlemsgårdar medverkar i kampanjen, en med jordbruk och en med mjölkfår.  

Kampanjen kommer att synas utomhus i större och medelstora städer i hela landet, i Stockholms kollektivtrafik och på affischtavlor i anslutning till stormarknader under veckorna 27-30. Vi förstärker också med inlägg i LRFs egna kanaler, organiskt och sponsrat. Besök gärna Kampanjsidan.  

Kampanjen i siffror 

  • Kampanjen går vecka 27 till 30 i hela landet. 

  • Vi har 1125 utomhusytor i närheten av köpcentrum/matbutiker i hela landet. 

  • 3233 ytor i kollektivtrafiken genom SL 

  • Annonsering i sociala kanaler genom våra egna konton 

  • 2 nativeartiklar i Aftonbladet 

  • Storvepor på större byggnader i hela landet.  

  • Annonser i Land